Skip to main content

Kenangan bermain tenis

Aku memang suka bab sukan pelik- pelik. Dari sekolah rendah hingga sekolah menengah, aku teringin nak masuk kelab sukan tapi mak aku tak suruh. Aku tak faham lah, tapi bila dah besar baru aku tau. Sorry, part ni biarlah jadi rahsia aku. Sebab setiap orang ada berlainan pendapat. Berbalik kepada topik sukan en, kalau boleh semua sukan kat poli tu aku nak cuba. First sem, aku beranikan diri.. aku minta ajar main tenis kat budak-budak tenis. Dahla senior bhai, tapi diaorang memang friendly. Mula- mula diaorang ingat aku cina. Bila aku start cakap, memang kena gelak sebab aku time sem 1 memang kuat pelat Sabah. Aku pinjam raket tenis dari kakak aku. Siap pos laju pergi Semenanjung lagi itu.

 Part susah diaorang nak ajar aku main tenis, disebabkan aku " jari kiri". Maksudnya, semua benda bergantung dengan jari kiri. Dari segi aku menulis, makan dan bermain. Ada gak orang yang sakai, siap cakap ," Weh, kau cuci tanga, pakai tangan kiri ke weh? Geli aku ". Untuk makluman saudari saudara sekalian, kalau aku ni left- handed, mesti lah aku cuci pakai tangan kanan. Otak tu biar berfikir sikit ye ".

Tiap petang aku pergi court tenis, semangat betul nak main. Sorry lah abang- abang senior, disebabkan nama korang typial melayu, aku lupa pula nama korang. Kalau tak silap yang main dengan aku dulu, abang rambut kerinting, abang pakai braces, abang kurus, Amir dan Adib. ( tu pun sebab diaorang tu still main sampai aku sem 3 ). Kalau aku tak main en, mesti aku terperap je kat bilik, syok sendiri main dota. Aku memang praktis main dota masa sem 1 dan sem 2. Part dota, aku akan ceritakan di hari lain.

Aku dah pandai - pandai main dah bila dah beberapa bulan aku main dengan diaorang. Tapi part paling menyakitkan, aku pernah main..entah kenapa, bola tu boleh hinggap dekat pipi aku. Aku memang tak rasa sakit sebab bola tu melantun laju ke pipi aku, tapi aku boleh rasa air mata aku keluar. Memang tahan malu juga time tu HAHAHAHA benda tu aku memang takkan lupakan sampai bila bila. Bila abis je tenis, aku akan lepak ngan diaorang. Macam- macam cerita aku tahu, aku bersyukur sebab aku dapat kenal diaorang. Cuma tu ha, merokok kuat sangat HAHAHA

Aku paling rapat dengan Amir lah time tu. Dia bagitau aku tentang " ex girlfriend " dia. Masa dengar kisah tu, mulut aku memang melopong besar. Mana tak, dia bagitau yang ex dia tu gatal pulak. Kau bayangkan en, ni first time dengar perempuan minta nak buat benda tak senonoh kat laki. Memang jauh dari dia punya style. Pastu dia tanya la aku soalan pelik- pelik. Macam.. aku pernah tak buat benda gitu semua? Aku cakap balik la " Aku memang friendly, aku banyak kawan lelaki tapi aku tau jaga diri. Mungkin orang tengok aku macam terlampau mesra, tapi kalau yang rapat dengan aku je tau perangai aku macam mana. Lagipun, aku belum pernah kapel." Dia gelak sakan dengar, aku just anggukkan je. ( menyesal pulak tunggu laki selama 6 tahun ). Dia banyak carry tapi aku bersyukur dia dapat gak abis belajar sebelum kena " sepak keluar" dari poli.

Kedua ialah Adib. Adib tinggi bhai, macam tiang lampu, berkulit sawo matang dan mempunyai mata yang sepet. Aku ingat budak ni ade mix cina HHAHA Dia memang jenis pendiam tapi kalau dah kenal eh, mesti kau terpikat dengan dia. Dia ni sama jabatan ngan aku. Yes, jabatan Elektrikal, cumanya kitaorang beza course. Dia ni anak orang kayo, pernah wakil negeri untuk permainan tenis dan juga genius, Dia tak belajar pun dapat dekan, kalau belajar en, aku rsa memang 4 flat kot. Aku selalu lepak sensorang ngan dia, sebab senior lain tinggal luar kamsis. Manakala, bilik dia depan court tenis ni. Dia banyak gak cerita dengan aku tapi aku pernah gaduh dengan dia. Dia cakap aku jenis tak stick dengan 1 permainan, sebab time tu aku baru belajar main basketball, so aku jarang pergi court tenis ni. Sampai satu masa, member kelas aku bagitau yang Adib ni pernah suka kat aku. Aku memang lah rasa pelik sebab tindakan dia memang tak pernah tunjukkan yang dia pernah suka aku. Tapi masuk je sem 4 kalau tak sem 5, kitaorang macam lost contact. Aku pun tak faham, tapi aku jenis.. bila orang tu dah taknak rapat ngan aku, aku akan pergi. Taknak nampak macam terhegeh- hegeh sedangkan orang tu pun tak selesa dengan kita.

Cer teka, mana satu raket aku?



Aku punya mesti lah yang nampak sangat murah. Biasalah xde la terfikir nak beli raket mahal time tu. Tapi raket aku nampak unik dan santik tu kann ... Yang tengah tu lah aku punya. Tak semahal raket tenis yang lain tapi sangat berharga bagi aku.
Sampai tu je coretan pasal tenis. Ada masa aku cerita tentang basketball pulak.

Comments

Popular posts from this blog

Dota 2 vs ML

 Wassup guys,semalam punya malam baru aku sampai Sarawak dengan keadaan perut yang lapar. Dahla rushing gi checkin barang,dalam flight la hanya mampu menelan air liur tengok aunty uncle duduk sebelah aku makan makanan dalam flight. Hati terdetik juga nak beli tapi tula,sayang gak ngan dui sebab aku dah bazir banyak masa otw gi KLIA. FuLama aku xshare apa2 kat sini ah. So , harini aku cerita sikit tentang budak dota dengan budak ml. So far yang aku tahu kan, kadang-kadang budak dota dengki benci giler dengan budak ml. Ada minority jenis xkesah. Aku nak tunjukkan beza dan persamaan dota dengan ml buat yang newbie gila2 la.  First of all,Mobile Legends ni orang kita sllu panggil ML or MOBA yang selalu korang tengok boipren ke mmber korang pandang hp dengan fokus sampai xpeduli dengan. Selalunya kalau orang main ML ni jangan macam2 tau. Especially kalau kau jenis girlfriend yang asyik kol ke ws pa semua,sebab 1 kol dari korang memang kcau game tau. Macam haritu,aku pakai Nana ( bi

Beza makanan ( come back home! )

 OMG i havent post anything for so long and I miss the fact that i can shar everything here. And I can't believe that time flies so fast and guess what.... im doing my practical at my own place. Well, I miss Port Dickson and I miss Polytechnic Port Dickson too. It was a place where I can be independent on my own and I get to know different type of people, beliefs, languages, races and most of all, the differences between Sarawakian food and Semenanjung Malaysia. And for your information... I have listed a few words that is a bit different for each state. 1. Wan Tan Untuk Sarawakian, mee wan tan tu ialah sejenis mee yang luarannya ialah kulit po;pia dan inti nya ialah isi daging. Tapi, dekat Semenanjung pulak, ia ialah mee kicap ? So, yang first time datang tempat orang memang terkejut berukkk aikkkkkkk . Meh kawe tunjukkan perbezaan, Ni versi Semenanjung Malaysia ye. Cam muka mee kolok Sup dia je yang mcam mee wan tan sarawak. Ni pulak versi Sarawak ~

Braces camne eh

 Harini aku akan ceritakan sedikit tentang braces since aku tengok banyak post tentang braces kat blog yang lain tu post lama. So,aku nak ambik kesempatan nak share tentang braces.  Sebenarnya lama dah plan nak buat braces. Dulu ada pakai retainer masa darjah 6 sebab gigi bengkok gila tapi sebab xsuka kena panggil dengan panggilan " gigi besi " dan juga " jongang" disebabkan cerita Halimah Jongang. buat ngeri hidup aku time sekolah rendah. HUHU . So aku pkai 1 tahun je. Time tu,braces ke retainer ke, pakai benda alah tu macam style nerd , geek gitu .. memang xfemes la braces time tu kan? Maklumla masa tu tahun 2010. Memula pakai,memang sakit giler,sebab benda tu terus paksa gigi aku untuk bergerak. Memang seminggu aku takde deria rasa,sebab gusi aku kena tutup dengan benda tu. Sampaikan satu masa,gusi aku membengkak smpai dia lanjut(tau lanjut tak?) Lepas 1 tahun,gigi aku nampak okay la,kurang la jongang dia,tapi aku pakai tak pakai sebab selalu terlupa sebab aku d